Veelgestelde vragen YamaFoodShop.nl

Uw bestelling

Hoe plaats ik een bestelling bij YamaFoodShop.nl?
Wanneer u een product wilt bestellen, plaatst u het artikel in uw virtuele winkelmandje. U kunt zoveel producten toevoegen als u wilt. Heeft u alle gewenste artikelen in uw winkelmandje verzameld, klikt u vervolgens rechtsboven bij ‘Winkelmandje’ op het witte pijltje in het rode bolletje. Daarna klikt u op ‘Checkout’.  U kunt nu uw gegevens invullen en uw betaalwijze kiezen. Wanneer u accoord gaat met de Algemene Voorwaarden, vinkt u het vakje aan en klikt u daarna op ‘Bestelling plaatsen’.

Zijn alle prijzen van de producten op YamaFoodShop.nl inclusief BTW?
Ja, alle prijzen op YamaFoodShop.nl zijn inclusief BTW.

Ik heb betaald, maar ik heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Soms kan het gebeuren dat het bevestigen van uw bestelling wat langer duurt. Als u binnen 12 uur na uw bestelling nog geen e-mail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@YamaFoodShop.nl. We controleren dan of uw bestelling bij ons binnen is gekomen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, kan ik dit retourneren?
Mocht u een ander artikel hebben ontvangen dan u heeft besteld, dan kunt u dit artikel retourneren. Heeft u een verkeerd artikel ontvangen, neem dan contact met ons op via info@YamaFoodShop.nl. Wij zullen u vervolgens inlichten over de retourprocedure.

Mijn product is beschadigd, kan ik deze omruilen?
Alle klanten van YamaFoodShop.nl hebben recht op een goed product. Als een artikel buiten uw schuld om kapot gaat, dan verhelpen wij dit graag zo snel mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via info@YamaFoodShop.nl. Vanzelfsprekend vergoeden wij bij een terechte klacht de gemaakte verzendkosten.

Levertijd, verzendkosten en verzending

Wat is de standaard levertijd bij YamaFoodShop.nl?
Omdat bijna alle artikelen op voorraad zijn, kan YamaFoodShop.nl een snelle levertijd garanderen. Bestelt u op maandag t/m vrijdag voor 12:00 uur, dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verzonden! Bestellingen van vrijdag na 12:00 uur en in het weekend worden op maandag verzonden.

Wat zijn de kosten voor verzending?
Wij bezorgen in Nederland, België en Duitsland en afhankelijk van het orderbedrag worden hiervoor verzendkosten berekend.

Nederland:
Orderbedrag tot €25,- : € 6,50 verzendkosten (incl. BTW)
Orderbedrag €25 – €40,- : € 4,- verzendkosten (incl. BTW)
Orderbedrag boven €40,- : gratis verzenden (incl. BTW)

België en Duitsland:
Orderbedrag tot €25,- : €10,- verzendkosten (incl. BTW)
Orderbedrag €25 – €60,- : € 7,50 verzendkosten (incl. BTW)
Orderbedrag boven €60,- : gratis verzenden (incl. BTW)

Let op: YamaFoodShop.nl verzendt GEEN alcoholische producten naar het buitenland!

Van welke bezorgdienst maakt YamaFoodShop.nl gebruik?
YamaFoodShop.nl verzendt alle bestellingen via MyParcel.

Wat gebeurt er als mijn pakket wordt afgeleverd en ik ben niet thuis?
Indien u niet aanwezig bent als de pakketbezorger bij u voor de deur staat, dan ontvangt  u van MyParcel een kennisgeving in uw brievenbus. Het kan zijn dat uw pakket is afgeleverd bij de buren. Indien dit niet mogelijk was dan wordt vermeld wanneer de 2e bezorgpoging zal plaatsvinden.

Kan ik mijn pakket online volgen?
Ja, nadat YamaFoodShop.nl uw zending heeft aangemeld bij MyParcel ontvangt u een email met daarin een verzendcode.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen bij het vestigingsadres van YamaFoodShop.nl?
Nee, bestellingen kunnen niet afgehaald worden bij het vestigingsadres van YamaFoodShop.nl.

Ruilen of Retourneren

Ik wil een artikel ruilen of retourneren, kan dat?
Ja, zowel food- als non-food producten kunnen geretourneerd worden. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij verzoeken u om het product in een zo oorspronkelijk mogelijke staat retour te sturen. Wanneer u een artikel wilt retourneren, kunt u gebruik maken van het Formulier voor herroeping.

Wanneer krijg ik het aankoopbedrag van mijn retourartikel terug?
Het retourneren van een artikel is de verantwoordelijkheid van u als klant. Eventuele retourkosten zijn voor rekening van de klant. Wij vergoeden het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen.

Kan ik de koopovereenkomst herroepen?
Ja, u heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Formulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Zijn er gevolgen van de herroeping?
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. YamaFoodShop.nl mag wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening, een indicatie van de verzendkosten kunt u vinden op de website van PostNL.

Garantie

Geldt de wettelijke garantie op de producten van YamaFoodShop.nl?
Ja, de wettelijke garantie is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Uw privacy

Zijn mijn gegevens veilig bij YamaFoodShop.nl?
YamaFoodShop.nl draagt zorg voor een uiterst zorgvuldige en vertrouwelijke behandeling van uw persoonsgegevens. De door u opgegeven persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het uitvoeren en afhandelen van uw bestelling bij YamaFoodShop.nl.

Betaalmogelijkheden

Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling bij YamaFoodShop.nl betalen via iDEAL, overboeking en AfterPay. De betaalmethode kunt u kiezen in de bestelmodule. Indien u met een creditcard betaalt, hanteren wij een uitgestelde creditcardbetaling: de creditcard wordt pas belast nadat uw bestelling bij u is afgeleverd. Indien u kiest voor MultiSafepay kunt u betalen met Visa en Mastercard.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)
AfterPay voert voor YamaFoodShop.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Klachten

Ik heb een klacht. Hoe kan ik die indienen?
Mocht u een klacht hebben, dan kunt u ons mailen via info@YamaFoodShop.nl. Wij beantwoorden klachten binnen 14 kalenderdagen en streven ernaar om zo snel mogelijk voor een toepasselijke oplossing te zorgen.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).”

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Overige vragen

Ik heb een vraag en kan het antwoord hierop niet vinden tussen de veelgestelde vragen. Hoe kan ik contact opnemen?
Staat het antwoord op uw vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Stuur dan een email met uw vraag naar info@YamaFoodShop.nl. Wij streven er naar om uw e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden.